Info.poskireal.cz

Informace o modulu akvizice

Akvizice je modul, který slouží pro správu studených kontaktů z různých zdrojů. 

Do modulu Akvizice by se měly zapisovat veškeré příležitosti a neúplné záznamy na ty nemovitosti, které nejsou zatím nabrané pod smlouvou Vaší realitní kanceláře, jsou například z monitoringu dat, zájemci o prodej nemovitosti apod. Je zde možné také zapisovat neúplné poptávky, u kterých je zapotřebí získat více informací pro vložení do modulu Poptávky. V těchto případech se očekává další práce s náborem akvizic. Je to tedy jakýsi předvoj předtím, než dojde k finálnímu zalistování nabídek a poptávek do realitního softwaru. 
Mimo zpracování nabídek a poptávek je modul určen také pro zpracování žádostí o nacenění nemovitosti či přípravu hypotéky. 
Akvizice se tedy dělí dle typu do čtyř skupin - Nabídka, Poptávka, Ocenění a Hypotéka.

Zadaný kontakt na zájemce se propisuje také do adresáře (záložky zájemci) a pracuje se s ním v souladu s nastavením GDPR.

 

Zadávání nových akvizic

Akvizici může zadat do systému kterýkoli uživatel. 

V případě, že novou akvizici zadává do systému např. asistentka, získá základní informace o potenciální realitní nabídce (například z telefonátu, nebo ze soukromé inzerce) a může ji buď ponechat ve stavu Volné, nebo zablokovat na dobu určitou na konkrétního makléře pro zpracování.

Pokud neprovede při zadávání akvizice současně její zablokování, bude se tato akvizice nacházet ve stavu Volné, tedy dostupná kterémukoli uživateli k zablokování a k další práci s touto akvizicí.

Také každý makléř může v rámci zadávání nové akvizice provést její blokování na dobu určitou, obvykle sám na sebe.

Zablokované akvizice se nacházejí ve stavu Blokováno na makléře a jsou viditelné pouze těm makléřům, na které jsou zablokovány. Ostatním makléřům jsou po dobu blokace skryty.

Makléř má v době blokace za úkol spojit se s kontaktem a zjistit aktuální možnosti náboru. Pokud se s klientem domluví na dalším jednání, má možnost převést akvizici do stavu V jednání a do komentáře si může uvést domluvený termín s klientem.

Pokud je kontakt pozitivní, ale situace není pro nábor aktuální, označí makléř akvizici jako Odloženo s tím, že se k ní může v budoucnu po dohodě se zájemcem vrátit (po dobu blokace).

Pokud je kontakt pozitivní, označí makléř akvizici jako Úspěch a v rámci zpracování vytvoří z akvizice nabídku nebo poptávku.

Pokud je kontakt negativní, přesune makléř akvizici do stavu Neúspěch.

Zájemce je v případě kladného vyřízení akvizice automaticky přesunutý v adresáři kontaktů do záložky klientů a pracuje se s ním v souladu s GDPR pro klienty. Jeho stav je tedy klient.

Zájemce je v případě záporného vyřízení makléřem nastaven, jak má být dále v systému evidován.